Informatie & tips

PRAKTISCHE INFORMATIE 

  • Kom svp op tijd, bij voorkeur 5-10 minuten voor aanvang les. Zo kun je op je gemak je matje uitzoeken en zo meer ontspannen de les beginnen.
  • Graag schoenen uitdoen in de gang en in de garderobe zetten. Dit vanwege hygiëne in de yogastudio.
  • Zorg voor schone voeten. Yoga doen we op blote voeten, zodat je een betere grip hebt op je mat en ook is dit beter voor de doorbloeding.
  • Draag comfortabele kleding waarin je makkelijk kunt bewegen. Liefst ook zonder knellende bandjes, capuchon, of dikke ritsen.
  • Neem een kleine handdoek mee.
  • Meldt blessures, zwangerschap, ziekten en lichamelijk en/of psychische beperkingen altijd aan je yogadocent! Er wordt vertrouwelijk met deze informatie omgegaan.
  • Alle yogaprops (yogaspullen) zijn in de yogastudio aanwezig maar neem gerust je eigen yogamat mee.
  • Bij het regelmatig beoefenen van yoga is een eigen yogamat aan te bevelen. Professionele Duitse Kurma yogamatten zijn bij YogaSter verkrijgbaar.
  • De yogaruimte is een plek van rust. Zet daarom je telefoon uit of op stil en beperk praten om iedereen zo een optimale (innerlijke) rust te gunnen.
  • Yoga beoefen je het beste zonder het dragen van sieraden of horloges.
  • Eet een lichte maaltijd, bij voorkeur 2 uur voor aanvang van de yogales.
  • Drink tijdens de les liever niks omdat dit het lichaam afkoelt en met yoga willen we juist hitte produceren.
  • Yoga heeft een reinigend effect op het lichaam. Drink na de yogales voldoende water (niet te koud) en/of kruidenthee. Bij voorkeur geen koffie, frisdrank of alcohol. Effecten van de yogales kunnen ook nog een dag daarna voelbaar zijn. Bij YogaStudio YogaSter Boxtel staat er altijd een lekkere biologische YogiTea en een waterkan (met daarin helende edelstenen van bergkristal, rozenkwarts en amethist) voor je klaar.
  • Geniet vooral van de les! Het is een heerlijk moment en een prachtig cadeau voor jezelf!

 

TIPS TIJDENS DE YOGALES

  • Luister goed naar je lichaam en ga niet over je grenzen. Yoga mag nooit pijn doen.
  • Vraag altijd wanneer een yogahouding of iets onduidelijk is.
  • Probeer vooral te voelen tijdens de houdingen.
  • Blijf tijdens de yogahouding in verbinding met je ademhaling. Zo kan het denken minder worden en bevordert het voelen.
  • Laat je ego los en zie yoga als een proces. Het gaat niet om de eindhouding, maar om het proces ernaar toe.
  • Yoga is geen competitie. Blijf heerlijk bij jezelf. Wat je buurman of buurvrouw doet tijdens yogahoudingen is niet belangrijk. Vergelijk je daarom niet met hem of haar. Het gaat erom wat jij voelt en ervaart.
  • Bedenk in de pittigste yogahoudingen, wat voor effect yoga op jouw welzijn heeft.
  • Yoga is leuk! Keep smiling en geniet ervan!

 

 


★ Yoga Therapeut (IAYT 800 trainee), The Yoga Therapy InstituteIAYT International Association of Yoga Therapists®
★ Yogadocent (RYT 500+)Yoga Alliance®
★ Lid van VYN Vereniging Yogadocenten Nederland; VYN is member of EUY European Union of Yoga
★ AGB-codes: 90064654 YogaSter & 90105381 Petri Sterrenburg